עיצוב בתים פרטיים EN

בית פרטי הוא מושא חלומם של אנשים רבים, הוא מגלם את הכמיהה לבית, לשלווה לחיי משפחה ארוח וגם פרטיות.
עיצוב בתים פרטיים מתחיל מהכרות עם המשפחה, צרכיה הפונקציונאליים כמו גם חלומותיה וציפיותיה. מיקום הבית, האזור הנוף, כיווני האוויר, כל אלה נוספים למשוואה המורכבת, בדרך לעיצוב בית פרטי.

יתרונו של הבית הפרטי בהיותו מוקף חצר, קטנה ככל שתהיה, מחייב התיחסות ושילוב מירבי בין הפנים לחוץ, ושילוב המרחבים באופן משלים ומעצים אחד את השני.

שלב ראשון בעיצוב בתים פרטיים – הכרות עם בני הבית ודיוק צורכהם לאורך זמן

ניתן לאפיין את הלקוחות הבונים או משפצים בתים פרטיים לרוב כמשפחות עם ילדים בגלאי הצעירים ועד גיל הנעורים. עיצוב הבית הפרטי עבורם צריך להתיחס לצורכהם העכשווים, אבל לא פחות צריך לצפות את הדינמיקה של התפתחות הילדים, התבגרותם עד לעזיבתם את הבית, ולאחר מכן.

עיצוב בתים פרטיים EN
צילום:עודד סמדר

שלב שני בעיצוב בתים פרטיים – הגדרת הפונקציות השונות וקביעת מיקומם בבית

בישראל ניתן מקום מרכזי למטבח ופינת האווכל כליבו הפועם של הבית, לא רק בזמן בישול אלא לאורך ההתנהלות היומית, ולצורכי ארוח.

מיקום חדר ההורים דורש התיחסות מיוחדת. מחד דורש קשר עם אזור הילדים ומנגד מבקש פרטיות, ונגישות. האידאלי לטעמי הוא למקם את חדר ההורים בקומת הכניסה, עם יציאה לחצר פרטית. אפשרות אחרת היא לעשות שימוש בעליית הגג ולצרף לה מרפסת (במיוחד אם כשמתאפשר שילוב מעלית בעתיד).

עיצוב בתים פרטיים EN
צילום: שי אדם

לילדים כדאי לייחד אגף משל עצמם. תכנון חדר רחצה לכל חדר, אפילו קטן ופונקצינאלי, יאפשר פרטיות לכל אחד מהילדים וישמש אותם לאורך זמן בבגרותם.

קומת המרתף היא מקום נהדר לפעילות חברתית, לחדר מדיה/קולנע בייתי, וגם לחדרי עבודה ואיחסון.

עיצוב בתים פרטיים EN
מרתף לפעילות ילדים . צילום: עודד סמדר

שלב שלישי בעיצוב בתים פרטיים – קו עיצובי

בית הוא אמירה אישית. עיצוב בתים פרטיים כמו גם עיצוב דירות יוקרה, דורשים קו עיצובי העובר כחוט השני בכל אגפיו. אין הכוונה בסגנון ברור וחד משמעי, ואני מעדיפה שלא להצמד להגדרת סגנונות כפריים/מודרנים/קלאסיים וכדומה. עיצוב בית פרטי הוא הרבה מעבר להגדרת סגנון, אלא רקמה עדינה בחוטים עבים ויציבים של שכבות שאם נעשים נכון ובמקצועיות, נוצר קו עיצובי, נטול הגדרות אבל כזה המאפיין ומייחד את עיצוב הבית הזה מכל עיצוב הבתים הפרטיים האחרים.

שילוב סגנונות, ישן וחדש ראו גם בכתבה על בית מיוחד שעיצבתי שפורסמה במאקו

עוד על עיצוב בתים פרטיים תוכלו לראות באמצעות לחיצה על הקישור הבא:עיצוב בתים פרטיים

עיצוב בתים פרטיים EN
סוויטת הורים בקומת הכניסה עם יציאה לחצר פרטית צילום: עודד סמדר

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Let's keep in touch