מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד

מילנו -בירת העיצוב העולמי

רבות נכתב על מילנו. על היותה בירת העיצוב העולמי, על תערוכת העיצוב המתקיימת בה מידי שנה, על האוירה והשיק הנישאים ברחובות.

גם בלי המלצות, בלי כתובות, בלי גוגל מאפס, ובלי הפוסט הזה, די ללכת לאיבוד ברחובות העיר ולהנות מהעיצוב האופף מכל עבר. מילנו היא עיר של עיצוב. אבן שואבת לעוסקים בעיצוב על כל ענפיו, והדבר ניכר ברחובות ובאנשים, צעירים ומבוגרים (ובכלביהם…), הפוסעים שם. 

החצרות המציצות מבין הבנינים העתיקים, שחלקם שימש כארמונות בעבר, הפארקים הנרחבים, החנויות,  גם אלה שאינן קשורות לעיצוב, כל אלה יוצרים אוירה שאין דומה לה.

אני אביא כאן את מילנו שלי, זאת שאינה קשורה לשבוע העיצוב, זאת שנמצאת שם תמיד, לכולם.

והנה הבחירה שלי (נכון לעכשיו), של עשרת המקומות המעוצבים במיוחד, בעיר המעוצבת במיוחד, בסדר עולה (שווה להגיע למקום הראשון הראוי).

במקום העשירי - ARMANI, ג'ורג'יו ארמני

אמרתם מילנו, אמרתם ארמני. ארמני נמצא בכל מקום, החל מסניף הדגל של רשת חנויות הרהוט והעיצוב לבית, Armani casa, דרך חנויות מותג האופנה בכל המקומות הנכונים בעיר, ועד ל Armani Hotel ול Armani Cafe הסמוך, וכמובן Armani Silos, בלב רובע טורטונה, היכל שהוקם להצגת פועלו של מעצב העל ב –  40 שנות עבודתו.

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
חלק מהתצוגת הנעלים והמשקפיים פרי יצירתו של ארמני ב - 40 השנים שחלפו
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
דגמים אייקונים בעיצובו של ג'ורג'יו ארמני
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
שמלות שעיצב ארמני עבור טקסים נוצצים בעולם

9. פרויקט CITY LIFE

שכונת המגורים החדשה בעיר, שהוקמה במקום בו שכן בעבר מתחם התערוכות בעיר- Fiera Milano. הפרויקט כולל שבעה מבני מגורים שתוכננו על ידי זאהה חדיד, ושמונה מבני מגורים בתכנונו של האדריכל  דניאל ליבסקינד, שנבנו כולם בסגנון חדשני סביב פארק גדול. השנה התווסף למתחם גם מרכז קניות רחב ידיים ובו מיטב המותגים וגם  הסניף הראשון של Habitat בעיר.

Fondazione Prada. 8-מוזאון פראדה לאומנות מודרנית 

מוצ'יה פראדה, אושיית האופנה, בחרה להקים את המוזאון לאומנות מודרנית הנושא את שמה, מחוץ לעיר במקום בלתי אופנתי בעליל, וללא כל קשר למוצרי המותג הנודע. במתחם שתוכנן על ידי האדריכלים רם קולהאס ופרנק גרי, שילוב מבני תעשיה ישנים ואולמות חדשים, עם דגש על שילוב חומרים, שמעל כולם מתנוסס מגדל מוזהב. 

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
תערוכות אומנות מודרנית מתחלפות בחללים עצומים ורבי רושם
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
המגדל המצופה ב - 4 ק"ג זהב טהור
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
חזית הדלתות המסתירות מאחוריהן את תאי השירותים. אסור לפספס

7. אולמות התצוגה של מיטב יצרני הרהוט האיטלקי  ב- Via Durini

ממש במרכז העיר, ברחוב דוריני והרחובות הסמוכים לו, מתקבצים אולמות התצוגה והאטלייה של חברות הריהוט המובילות כגון Casina ו- B&B ITALIA , המציגות רהוט מודרני מוקפד,  De Padova המאגדת בתוכה גם את  מטבחי  Boffi , רהוט קלאסי מהודר ב – Giorgetti בית העיצוב מלא ההומור וההשראה של  Fornasetti, ועוד רבים ומשובחים נוספים.

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
עיצוב ססגוני ב Fornasetti
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
De Padova
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
אולם התצוגה של Casina במרכז רחוב Durini

6. סניף הדגל של בית הכלבו La Rinascente

בנוסף לשופינג ראוי, בעיר כה אופנתית,  יש בבית הכלבו המרהיב שלוש תחנות חובה:

קומת העיצוב – כלי בית, כלי אוכל אביזרי דקורציה וטקסטיל.

קומת המזון  – הסופר אלגנטית בקומה העליונה של הבנין 

מסעדה ובר במרפסת הקומה העליונה –  מקום חובה למנוחה מעוצבת למול צריחי הדואמו.  קפה, שפריץ אפרול או ארוחה מעולה , לפני אחרי או תוך כדי שוטטות ברחבי העיר.  

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
תיקים ונעלים מעוצבים להפליא עשויים שוקולד, בקומת המזון
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
קומת עיצוב הבית בבית הכלבו
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
מקרונים ושלל עוגיות מעוצבות בקומת המזון

5. הרובע ההיסטורי  ומרכז התרבות בעיר- Brera

 ברובע ברירה, יש שלוב קסום בין כל המצופה מבקור במילנו, והוא האזור המועדף עלי לבחירת מלון או דירה שכורה בעת השהות בעיר.

רחובות וסימטאות השכונה ההיסטורית בעיר ספוגים אוירה, ומלאים בחנויות עיצוב לכל סוגיו, גלריות (לבולטת מבינהן מוקדש מקום של כבוד בהמשך), מסעדות ומעדניות. 

בין הבנינים העתיקים מסתתרות גינות וחצרות מרהיבות. לא פלא שבתוך היופי הזה בחרו מיטב בתי העיצוב למקם את אולמות התצוגה שלהם. בין הבולטים הם Boffi המצוי בבנין עתיק בקצה חצר מופלאה וסביבו גלריות יחודיות, Agape, יצרנית מובילה של חדרי אמבטיה ומטבחים, בית העיצוב Modelnova לעיצוב ממטבחים, חדרי אמבטיה ורהוט בכלל, ורבים נוספים.

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
רחובות ברירה השמחים

4. אוכל ועיצוב ב Porto  nuovo

בקצה שכונת Brera, בלב כיכר ומדרחוב עמוס חנויות אופנה, שוכן הסניף הגדול בעולם של רשת Eataly,  מיטב מוצרי המזון האיטלקים, דוכנים ומסעדות של אוכל מעולה.

בקומה העליונה של היכל המזון,  נמצאת מסעדת Alice, מעוטרת כוכב משלן. ארוחה מושלמת לסיום יום עמוס, למול השקיעה מעל הרי האלפים הניבטים ממול.

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
אוכל מעוצב ומשובח ב- Alice, חוייה מארץ הפלאות
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
4 קומות של שכרון חושים גסטרונומי

בסמטה סמוכה ל Eatly, נמצאת חנות קסומה עם שם שלא מעיד דבר על החוויה הצפויה בה.

Cargo-hightech היא מערת קסמים  לחובבי העיצוב. בקומת הכניסה מוצגים מכשירי כתיבה וגדג'טים לסוגיהם, תיקים ואבזרי אופנה. גרם מדרגות מפותל מוביל לקומות מרתף מסועפות חצובות באדמה, ובהם מבחר כלי בית, אביזרי אמבטיה, וטקסטיל. הכל מכל בכל הסגנונות וממיטב היצרנים. 

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד

3. 10 Corso Como 

ממש בסמוך ל – Eatly מצוי מתחם העיצוב והאופנה האייקוני של מילנו 10 Corso Como , המקום הכי מתאים כתחנה  ראשונה בעיר, לקפה ראשון  ולספיגה איטית של האוירה המיוחדת.

בקומת הקרקע מסעדה ובית קפה בתוך גן יפיפה. בסמוך, חנות אופנה המציגה פריטים שנבחרו ממיטב המעצבים בעולם, ומוצרי מותג הבית המובחרים לא פחות. בקומה מעל, חנות המשלבת אביזרי עיצוב לצד מבחר עצום של ספרי עיצוב. באותה קומה גם גלריה המציגה תערוכות מתחלפות. מדרגות מובילות לקומת הגג, שם פזורים רהיטי גן עשוי מוזיאקה וברזל בתוך צמחיה טבעית ומקסימה.

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
ארוחת בוקר לתחילתו של בקור מעוצב
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
הגן בקומת הגג
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
פריטי עיצוב בחנות המתחם
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
מבחר עצום של ספרי עיצוב

2. גלריית Dilmus 

גלריה דילמוס לעיצוב מודרני, שוכנת במרכז רובע Brera. הגלריה מייצגת אומנים ומעצבים  ומהווה חלק מהתנועה העולמית לקדום אספנות עיצוב (תחום הקרוב מאוד לליבי, עליו כתבתי רבות בפוסטים נוספים על מקומות מעוצבים בעולם). בגלריה אוספים מתחלפים של רהוט, גופי תאורה ואביזרים, כולם עם דגש על נראות, ופחות על פונקציונאליות. סגנונות הפריטים המוצגים שונים ומגוונים.

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד

במקום הראשון, המקום והאהוב עלי מכל –

הגלריה של Rosana Orlandi

רוסנה אורלנדי נחשבת למגלת הכשרונות הגדולה בתחום העיצוב והלייף סטייל. הגלריה שהוקמה בשנת 2002, מהווה פלטפורמה ומקפצה לפריצתם של מעצבים נבחרים שזכו להציג בה. בין הראשונים שגילתה אורלנדי היה המעצב ההולנדי הנודע  Piet Hein Eek  ופעילותה היום חובקת עולם.

הגלריה משלבת אולם תצוגה, חנות עמוסת פריטים יחודיים וגינה רחבת ידיים המשמשת לאירועים נוצצים. חנות און ליין מאפשרת רכישה מהבית.
שלוב הפריטים בגלריה, הבית והגינה המרהיבים ואישיותה הקורנת של בעלת הבית, הם סוד הקסם של המקום המעוצב במיוחד והמועדף עלי במילנו.

מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
גופי תאורה של Ochreo שנבחרו להציג בגלריה בתקופת שבוע העיצוב האחרון
מילנו - מקומות מעוצבים במיוחד
גן הגלריה

ואי אפשר שלא להזכיר את שבוע העיצוב ותערוכת הרהיטים הגדולה בעולם salone del mobile, המתקיימים במילנו, באפריל מידי שנה.  ליחצו על הסרטון למטה, הגבירו את הווליום, והצטרפו לחגיגת העיצוב ולימים הטובים בשבוע העיצוב האחרון.

שאלות/בקשות/הערות/תוספות ניתן ואף רצוי לכתוב בתחתית העמוד, וגם לפנות אלי ישירות באמצעות צור קשר באתר הסטודיו

קצת עלי – אני מעצבת פנים עם נסיון של כ – 20 שנים. הסטודיו מתמחה בעיצוב דירות יוקרה, עיצוב בתים פרטיים, ועיצוב משרדים וחללים מסחריים. במסגרת עבודתי אני נוסעת למקומות מעוצבים במיוחד בעולם, ושמחה לחלוק איתכם את חוויותי מנקודת מבטי האישית והמקצועית, בבלוג מקומות מעוצבים במיוחד, המתפרסם גם מידי חודש במגזין דיזיינר, של עיתון הארץ

לעידכונים שוטפים על המקומות המעוצבים בעולם, עקבו אחרי באינסטגרם בלחיצה על הלינק הזה

אם הגעתם למקום מעוצב, בעקבות הפוסט הזה, צלמו, תעלו לסטורי ותייגו אותי, אחרת איך אדע ששימחתי אתכם?

שלכם,

נורית

נגן וידאו

6 תגובות

  1. כתבה נהדרת , ומאד מועילה. איפה כדאי לראות גופי תאורה מעניינים לפינת אוכל, במילנו. בתערוכת העיצוב לא היתה התייחסות לתאורה

    1. הי אסתי,
      תודה רבה, כיף לדעת
      תאורה ומטבחים מוצגים בתערוכה לסירוגין, השנה היו מטבחים.
      בכל מקרה ברחוב Corso Monforte מתרכזים אולמי התצוגה של מותגי העל כמו Flos Artemide ונוספים

    1. הי רונית, בימים רגילים רובע ברירה מכיל בתוכו אולמות תצוגה רבים בתחום העיצוב, גלריות וחנויות עיצוב שנמצאות שם באופן קבוע. רובע טורטונה הוא יותר אוונגרדי ומאכלס אומנים וסדנאות יצירתיות שונות. בתקופת שבוע העיצוב לובש רובע טורטונה חג, ומתמלא תערוכות מייצגים וחנויות פופ אפ. הכי כדאי למצוא זמן לשני האזורים הכל כך שונים האלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סביב אגם קומו - מקומות מעוצבים במיוחד

אגם קומו – החיים כגלויה
ארבע בבוקר נתב"ג, בדרך לשדה התעופה במילנו. נסיעה מסוג אחר. נוחתים. שעת בוקר במלפנסה, וכבר 40 מעלות בצל. אם רק היה צל.

המשך קריאה »
Let's keep in touch