אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד

לשמוח לבלות להנות

יוון היא מילה נרדפת לחופים, חופש ושמש.

תוסיפו על כל אלה תרבות, אומנות, קולנריה מסורתית וחדשנית, מקומות בלוי וקניות, וקבלו את אתונה. יעד ים תיכוני, שמח, מלא ענין במרחק קצר ובכל תקציב.

האקרופוליס והפרתנון המתנשאים מעל העיר ונראים מכל מקום, שרידים יפיפים ליוון העתיקה עוד מהאלף השישי לפנה"ס, נותנים רקע לעיר תוססת ועכשווית. 

הנה פוסט שמח על עיר שמחה עם אנשים שיודעים לשמוח, גם אם החיים לא תמיד קלים להם. משהו ללמוד משכנינו לאותו הים התיכון. בסוף מחכים לכם המלצות שוות  משניים שמבינים באתונה במיוחד. 

לפני שנתחיל הנה חמישה דברים שאולי לא ידעתם על אתונה

  1. מרכז העיר אתונה אומנם לא לחוף ים, אבל חלק משכונות העיר, מרחק של עשר דקות נסיעה ממרכזה, שוכנות על החוף ממש. בנסיעה קודמת בחרנו במלון על חוף הים, באווירת אי מושלמת בצרוף הנאות העיר הגדולה והקרובה.
  2. חבל היין של יוון נמצא מרחק שעה וחצי מאתונה וניתן לשלב ביקור ביקבים ובנוף כרמים עם שהיה במלון באתונה. ישנם עוד יעדים אטרקטיבים מרחק נסיעה קצר מאתונה וכדאי תמיד לצאת מהעיר ליום טיול באווירה אחרת. 
  3. באתונה מוזאונים וגלריות לאומנות מודרנית, על חלקם כתבתי כאן בהמשך.
  4. העיר בתנופת תיירות וחדשנות, והמון בתי מלון, ברים ו – Roof tops סופר טרנדים מתווספים לבתי המלון והמסעדות הוותיקים והטובים.
  5. באופן כללי המחירים באתונה זולים בכ- 50% מאצלנו, בכל תחום. במרחק של שעתיים טיסה (לא כולל התורים שהתאכזרו אלינו בשדה התעופה) אין סוף מקומות לטייל, לקנות ולבלות. 

על בתי מלון מעוצבים ואחד אייקוני במיוחד

העיר מלאה בבתי מלון ששמים דגש על העיצוב וחווית האירוח. גם הפעם בחרנו להתארח בשלושה בתי מלון בחמישה לילות.

האמת שהתחלנו בשיטה המוזרה הזאת לצורך צבירת התנסות אישית לכתיבת הבלוג. גם הרעיון ללכת ולחזור כל יום באותה הדרך מאותו מלון ובחזרה אליו לא ממש התאימה לנו. וכך הגענו למסקנה שאם אתם בעיר גדולה ליותר משלושה לילות, ואתם לא הטיפוסים שפורקים את המזוודות לארונות וקונים פרחים לחדר כדי להרגיש בבית, כדאי לכם לאמץ את הרעיון ולחלק את השהיה לפחות לשני בתי מלון, בשכונות שונות להעצמת החוויה ולגיוון (גם להורדת סיכון למקרה שהמלון לא ענה על הציפיות). אריזה זריזה, מונית ועברתם מלון. 

הפעם שילבנו 3 שכונות, מלון אחד נוח עם נוף עוצר נשימה, שני בוהמי ומסוגנן ושלישי משלב פשטות וטרנדיות. בנוסף עשינו סיור פרטי באחד אייקוני שאין ספק שנחזור ללון בו בקרוב.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
קומת הגג של מלון COCO MAT השוכן למול מוזאון האקרופוליס וצופה לפרתנון

רשת בתי המלון COCO MAT - כשמפעל מזרונים מקים רשת בתי מלון

COCO-MAT הוקמה ב-1989, כמפעל מיטות כריות ומזרונים. עשויים מחומרים טבעיים. היום החברה הפכה למותג עולמי עם חנויות ב-17 מדינות ברחבי העולם, בעלת רשת בתי מלון ביוון. קו מוצרי השינה הטבעיים משמשים בכל חדרי המלון ומוצע למכירה בחנויות המלון.

לרשת 4 בתי מלון באתונה ואחד באי סנטוריני. אנחנו בחרנו בCOCO MAT BC.

המלון נמצא בשכנות למוזאון האקרופוליס ובמרחק שתי דקות הליכה מהפאלקה, אזור המסעדות וחיי הלילה בעיר. 

בלובי רצפת פסיפס רומית שנשמרת כמוצג מוזאלי. בקומת המרתף ספא וחנות בה נמכרת כל קולקציית מוצרי השינה של COCO-MAT, כמו גם כלי בית בלעדיים וכמובן, אופני העץ של המותג. האופנים  עומדים לרשות אורחי המלון. לא ניסינו.

בקומת הגג בריכה וגינה עם נוף עוצר נשימה לאקרופוליס ולכל רחבי אתונה

אין ספק שזה היה המלון עם חווית השינה הטובה מכולם. ככה זה שהרשת שייכת ליצרן מזרונים וכלי מיטה מובחרים.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
הנוף שחיכה לנו בחדר המלון שלנו

בתי מלון נוספים ברשת שבכולם חנויות עם מבחר מוצרי השינה וכלי הבית של COCO-MAT הם:

 COCO-MAT Athens Jumelle השוכן בבנין ניאו-קלאסי משנת 1925 וחובר עם בניין אלגנטי משנת 1965. פרטים אותנטיים כמו האח, מדרגות העץ וחלונות הוויטראז' שוחזרו בקפידה, וגם כאן חנות עם מבחר מוצרי המותג בכניסה למלון.

COCO-MAT HOTEL Athens שוכן  בבניין מרשים בשכונת קולונקי הטרנדית. הבנין תוכנן על ידי האדריכל עמנואל לזרידס, הידוע בעיצוב קבר החייל האלמוני מחוץ לפרלמנט היווני.

COCO-MAT Hotel Nafsika נמצא באחד מהפרברים האקלקטיים ביותר של אתונה.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
אופנים עשויי עץ עומדים לרשות האורחים וגם ניתנים לרכישה במלונות הרשת
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
הפילוספיה שמאחורי ה - COCO-MAT
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד

SHILA

SHILLA  היה המלון השני בו התארחנו. שונה בכל מובן מקודמו, עטוף אווירת וינטאג' סופר שיקית, ומככב בהפקות אופנה בינלאומיות שהצטלמו במקום.

הבנין בן מאה השנים שוכן בשכונת קולונקי מלאת הגלריות וחנויות העיצוב.  וכמה נחמד היה להחליף אוירה ולצעוד ברחובות שונים בדרך למלון וממנו. המקום עבר גלגולים רבים מבנין מגורים, למשרדים ואפילו שימש כבית ספר פרטי. הרצפות וחדר המדרגות שומרו והם מוסיפים רקע יפיפה למתחם. 

במלון 6 סוויטות שונות, חדרי לאונג' וקומת גג. כל החפצים במתחם עומדים למכירה.  ההתנהלות כולה נעשית  באמצעות אייפד דרכו ניתן לבחור את תפריט ארוחת הבוקר, המיקום המבוקש, הזמנת טייק אווי ובחירת מדיה מתוך נטפליקס וספוטיפיי. כמעט אפשר לשכוח שבאנו לטייל בעיר ורק להנות מהחדר המיוחד ובמקרה שלנו גם מהגינה הקטנה שהיתה צמודה לו.

 

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
גינה קטנה ומטריפה בסוויטה ב SHILA

העיצוב והאיכות לא פוסחים על דבר. המיניבר מורכב כולו ממעדנים ביצור מקומי וארטזני, קולב עם פריטי אופנה למכירה מוצב בחדר, מוצרי הקוסמטיקה יחודיים, וזה עוד לפני מיטת האפריון שנדרש סולם להגיע אליה, והרבה תפילות שלא ליפול ממנה.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
אחד מאיזורי הלאונג' וכל הפריטים למכירה

המלון השלישי - VASI

השלמנו את סבב בתי המלון בעיר בשכונת פסירי, הרובע ההיסטורי של העיר, בין הטברנות, השוק וכיכר מונסטיראקי. 

המקום מייצג סוג חדש של מלונאות מעוצבת בסגנון מינימליסטי, ובשרות עיניני ומצומצם.

כמו רבים נוספים באתונה, המלון נמצא בבנין מגורים ששופץ והוסב למלון. החדרים מרווחים, עושים שימוש בפלטת צבעים בהירים ברהוט עשוי חומרים טבעיים וברצפות טרצו עכשוויות.

 הניקיון העיצובי קצת נסחף לטעמי במינימליזם יתר, שכן איך עוד ניתן להסביר את העדר ארון בגדים והצבת קולב במקומו. אהבנו את המרפסת שאינה מתנצלת על הקרבה לאיזורים הומים.ואת האוירה היוונית שניכרת בפשטות במובן הכי נעים של המילה. 

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
מרפסת צופה לסמטאות המובילות לשוק
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
עיצוב מינמליסטי ים תיכוני

המלון האייקוני - THE NEW HOTEL

על מלון הזה ראוי להיכתב פוסט נפרד. מסיבות טכניות לגמרי לא התגוררנו בו, אבל אין ספק שהדבר יתוקן בהקדם. המלון הוא שיר הלל לאתונה, לעברה ועתידה, והשהיה בו כמו בגלריה ענקית לאספנות פרטי עיצוב.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
עמודים מחופים בשברי הרהיטים ששימשו את המלון לפני השיפוץ

המלון נבנה בשנות השישים והוא בבעלות אספן עיצוב יווני. המלון שופץ לפני כעשר שנים בידי הומברטו ופרננדו קמפנה, מעצבי העל הברזילאים, ששואבים את השראתם משכונות העוני, הפאבלות בסאן פאולו. 

בעבודותיהם נעשה שימוש בחומרים בלתי שגרתיים, פשוטים, זמינים וממוחזרים, וכאלה בדיוק עמדו לרשותם מרהוט המלון הישן. יצירותיהם של האחים קמפנה מוצגות במיטב המוזאונים בעולם ונסחרות בשוק אספנות העיצוב בסכומי עתק. 

בעיצוב המלון נעזרו האחים קמפנה בסטודנטים מקומיים שהביאו איתם את רוח התרבות היוונית. . במרכז הלובי עוצב קיר הפאבלה, הומז' לכסאות הפבלה האייקונים של האחים קמפנה, שהוצבו גם הם בחלק מחדרי המלון. קיר הפאבלה עוצב משברי הרהוט הקודם ומעצים שהובאו מהרחובות הסמוכים. מאותם חומרים נוצרו עמודים במרכז החלל הציבורי, גם הם ביטוי מקומי לעמודים המזוהים עם המעצבים.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
קיר הפאבלה עשוי חומרים ממוחזרים מהמלון הישן ורהוט בעייצובם של האחים קמפנה

ברחבי המלון פזורים פריטי אומנות מאוספיו הפרטיים של הבעלים.

חדרי המלון עוצבו בשלושה טיפוסי עיצוב. באחד תלויות גלויות מצולמות של אתונה מלפני מאה שנים, בשני מוטיב העין הכחולה ובשלישי מוטיב של דמויות ילדים הלקוח מתאטרון צללים יווני משנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
ה - FAVELA CHAIR יצירתם של האחים קמפנה, אייקון של העיצוב העכשווי, הקרוי על שמם של שכונות הפחונים והעוני בסאו פאולו כחלק מעיצוב חדרי המלון

בקומת הגג סוויטה הצופה מצידה האחד לאקרופוליס ומצידה השני לפארק שם הסתיים המרתון. לא פלא שבזמן ביקורינו שם נערכו בסוויטה צילומים למשרד התיירות היווני.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
זאת לא תמונה, זה הנוף מחלון הסוויטה במלון NEW

אומנות באתונה

לצד כבוד ושימור ההיסטוריה המפוארת, מתרחשת  באתונה סצינת אומנות מודרנית תוססת המוצגת בשלל מוזאונים וגלריות ברחבי העיר. 

מוזאון האקרופוליס

פאר תולדות יוון העתיקה מוצג במוזיאון בעיצוב אולטרה מודרני, הבנוי מזכוכית ופלדה. 

המוזאון נבנה למרגלות האקרופוליס.

הפרתנון, מקדשה של האלה אתנה לפי המיתולוגיה היוונית, שיאה של האדריכלות היוונית, מתנוסס וניבט מבעד למסכי הזכוכית של מבנה המוזאון המרשים. 

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
קומת הכניסה המרשימה במוזאון האקרופוליס

המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית EMST

המוזיאון הלאומי לאמנות עכשווית אתונה (EMST) פתח את שעריו בפברואר 2020 במשכנו החדש השוכן בבנין ששימש כמבשלת בירה לפני כן.

תערוכות המוזאון משלבות בין אומנות יוונית ובינלאומית עכשווית. אוסף המוזאון מתפרס על מדיות שונות- ציור, פיסול, וידאו, מייצבים, צילום, ועיצוב תעשייתי.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
עיצוב עכשווי במוזאון הלאומי לאומנות מודרנית

במרכז מבואת הכניסה של המוזאון  ניצבת יצירתו של האמן סטפן גולדרייך שנקרא Arbre à palabres, עץ ענק בגובה שישה מטרים, המורכב ממספר רב של חלקי סריגה, ואריגה בכל צבע, דוגמה וחוט. הפריטים ניטוו בידי אנשים בגילאים ורקע חברתי שונים, המתגוררים בשכונות סביב המוזיאון.

שם היצירה Arbre à palabres, משמעה עץ הפלבר, נמצא בדרך כלל במרכז כפרים אפריקאים והוא מקום בו אנשים נפגשים ומחליפים רעיונות, ובו דנים בהחלטות חשובות הנוגעות לכפר. גם בכפרים ביוון  מצוי עץ דומה, הפלאטן, סביבו מתאספים אנשים מכל הגילאים ומשתתפים בחיי החברה היומיומיים.

בעקבות הבידוד שנכפה בתקופת הקורונה הגה האומן את יצירת העץ כפרויקט מקרב בין אנשים. הפריטים הסרוגים שנוצרו על ידי אנשי הקהילה הונחו על העץ, ויצרו יצירה צבעונית ומרשימה.

בזמן ביקורינו הוצגה גם תערוכה מכמירת לב שבמרכז תופעת הפליטים לאורך ההסטוריה. התערוכה הוצגה על גבי ספינת עץ ענקית ורעועה, וכללה גם פריטים מתקופת השואה.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
יצירה פוסט קוביד - Arbre à palabres,

Basil & Elise Goulandris Foundation

מוזאון לאומנות מודרנית ועכשווית הנמצא במרכז אתונה ונושא את שמם של המייסדים, בזיל ואליז גולנדריס.

המוזיאון החדש תוכנן מראשיתו כדי לאכלס את אוסף קרן בזיל ואליס גולנדריס, המתמקד באמנות מודרנית ועכשווית של אמנים יווניים וזרים וכולל יצירות נדירות של גדולי האומנות האירופאית כמו סזאן, ואן גוך, גוגן, מונה, דגה, רודן, טולוז-לוטרק, בונארד, פיקאסו, בראק, Léger, Miró, Giacometti, Balthus, כמו גם יצירות של ציירים יוונים מודרניים.

בבניין חנות מוזאון ססגונית ובית קפה להשלמת הביקור הסופר מהנה במקום.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
פריטי עיצוב אייקונים ב- Basil & Elise Goulandris Foundation . בתמונה שולחן ברונזה מאת Cloude Lalanne
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
הרקדנית של דגה
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
מדרגות המוזאון שנראות כמו פסל העובר לכל גובהו של הבנין

מרכז התרבות Stavros Niarchos Foundation

קרוב לשפת ימה של אתונה, מרחק של פחות מעשר דקות נסיעה ממרכז העיר ההומה, שוכן אי של שקט ותרבות במבנה ארכטקטוני מרהיב שתוכנן על ידי האדריכל האיטלקי  Renzo Piano.

מרכז התרבות המודרני מוקף בפארק ובו שוכנים בית האופרה, הספרייה הלאומית ואולם תיאטרון

מקום בלוי מומלץ לכל המשפחה.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
תצפית פנורמית מגג המבנה אל העיר, הים ופיראוס שבאופק
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
בפארק סביב מרכז התרבות בתי קפה ומסלולי הליכה נעימים
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
הספריה הלאומית של יוון כחלק ממרכז התרבות
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
לאחרונה הוצב בפארק אחד מפסלי העכביש של Louise Bourgeois

חנויות מעוצבות באתונה

יופיה של אתונה בשילוב הישן והחדש בה. לצד המסעדות החנויות המסורתיות, ישנם בתי עסק רבים ששמים דגש על עיצוב עכשווי.

הנה כמה חנויות מעוצבות במיוחד

חנות הדגל של בית הכלבו הותיק והגדול ביוון Attica מספקת חווית קניה מעוצבת להפליא בין מיטב מותגי האופנה האירופאים.

בקומה השלישית נפתח לאחרונה סניף של Carpo, בית קפה וחנות המתמחה בשוקולד קפה ואגוזים, שם ניתן לרכוש גם כלי הגשה יפיפים, והכל באווירה מעוצבת ויוקרתית.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
סניף של Carpo ב - Attica

The Naxos Apothecary

 בית המרקחת של מר ציבנידיס, בית המרקחת ההומאופתי הוותיק ביותר ביוון, הפך למוסד לרחיקת  מוצרי רפואה וקוסמטיקה טבעית. 

החנות היפיפה מעוצבת כבית מרקחת יפיפה עם קריצה לעבר. אפשר למצוא כאן מבחר עצום של מוצרים  המבוססים על צמחי המרפא הגדלים ברחבי יוון, מוצרי מזון קוסמטיקה ובשמים טבעיים, פורמולות פיטוטרפיות ותרופות הומואופטיות.

המלצה שלי – תה ההרים היווני אותו ניתן למצוא ברחבי העיר, נרקח כאן בצרוף עשבי מרפא והוא עובד באמת.

החנות נמצאת במרכז אתונה, ליד כיכר סינטגמה,

אם לא הספקתם להגיע, יחכה לכם סניף קטן מעוצב להפליא בשדה התעופה של אתונה.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
The Naxos Apothecary

בשכונת קולונקי חנויות עיצוב רבות ובהן מבחר מותגים בינלאומיים.

ב – BOX architects מבחר גדול של מותגים מובילים המספקים את מיטב המותגים לבתי המלון המעוצבים בעיר כמו גם לשוק הפרטי.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
BOX architects בשכונת קולונקי
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
5 DESIGN STORE - חנות רהוט ואביזרים של מעצבים מקומיים

Ergon House

מכירים את רשת המזון Eataly  שמפיצה את בשורת האוכל האיטלקי ברחבי עולם?

אז Ergon  הוא כזה לאוכל ולתוצרת היוונית. בינתיים אפשר למצוא את התענוג הזה במלון Ergon  בליבה ההומה של אתונה, ובכמה סניפי Ergon to go וסניפים נוספים ברחבי יוון. בקרוב עתידים להיפתח סניפים בלונדון, ניו יורק בריסל וקפריסין. יש בהחלט למה לחכות.

במתחם הענק  בחזית המלון, מסעדות ודוכני מזון לצד מוצרים ואביזרי בשול המזוהים עם המטבח היווני האותנטי המבוסס על חומרים טריים וטבעיים. המוצרים בחנות מיוצרים בידי יצרנים מקומיים קטנים שנבחרים בקפידה.

כיף של מקום.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
חזית מתחם האוכל ב Ergon House
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
מבט לפנים המתחם

Minu - חנות עיצוב עם מסעדה סופר טרנדית לצד שוק הפשפשים

במסגרת השאלה החוזרת בפוסטים השונים בבלוג, אם היית צריכה לבחור חנות עיצוב אחת,  Minu היא ללא ספק התשובה לאתונה

על פני שתי קומות, חצר, מרפסות וגינה קסומה פזורים כלי בית ואקססוריז מעוצבים, חנות פרחים וצמחים ומסעדה בר ובית קפה. 

מקום יפיפה בלב רובע פסירי לא הרחק משוק הפשפשים, ומתאים במיוחד להפוגה מרחובות העיר.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
Minu-אי של שקט איכות ויופי במרכז העיר

בילוי ברחבי העיר

השוטטות ברחובות אתונה הם בלוי אחד מתמשך, לרוב מלווה בנגגנים וזמרי רחוב. 

לכל שכונה אופי משלה, ושלל ציורי גרפיטי מוסיפים לאווירה השמחה.

בנוסף לאתרי התיירות הקלאסיים, שלא עבורם התכנסנו כאן, כדאי ורצוי מאוד להסתובב בשוק המרכזי של אתונה, שוק וארואקיוסבסמוך לכניסה הראשית נמצא Mokka בית קפה יווני קלאסי.

תוכלו למצוא אותו בקלות אם תלכו בעקבות הריח המשכר של קליית פולי הקפה שנעשית במקום. את הקפה יבשלו לכם בפינג'ן על גבי חול לוהט. תוסיפו  מאפים מלוחים או מתוקים והכי טוב את שניהם, מהסמטאות הסמוכות וגם אתם תהיו שמחים.

בתי קפה טרנדים, אינסטגרמים ואפילו טעימים, פזורים בעיר, כמתחייב מהטרנד שלא פסח גם על אתונה. אם אתם עם ילדים בני נוער אל תפספסו את בתי הקפה Little Kook הצבעוני בהגזמה ואת Ellyz Cafe הוורוד והמוגזם גם הוא.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
קפה על חול לוהט בקפה Mokka בשוק

Malotira היא חנות קטנה ומטריפה שמתמחה בשמן זית. 

הזדמנו לחנות במסגרת סיור אוכל לילי' וקיבלנו הזדמנות להכיר את סוגי השמן, ללמוד איך לבחור וגם לטעום ולדעת שלא כל הסוגים עוברים בקלות בגרון

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
Malotira - חנות לשמן זית
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
שמן זית פרמיום לסוגיו

 רוכלים עם עגלות ממתקים של פעם, הם מופע נפוץ ברחובות, ונותנים הזדמנות לחזור לטעמי ילדות עם סוכרית התרנגול על מקל, ממתקי הקוקוס הוורודים שכאן הם דווקא לבנים  וצמר גפן מתוק ורוד עם צבע מאכל זרחני. גם דוכני פירות ואגוזים ניתן למצוא לאיזון.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
דוכני זיתים פירות וירקות-פאר החקלאות היוונית
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
ממתקים של פעם עדין מככבים ברחובות העיר

שכונת Anafiotika מתנוססת מעל כיכר Monastiraki עם סמטאות ובתים לבנים, טברנות מצויינות והכל באווירת אי יווני בלב אתונה. 

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
בתים לבנים וחלונות כחולים בשכונת Anafiotika
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
גם בתים ורודים והכל באווירה של אי יווני במרכז אתונה
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
טעימות יין ב - Estate Constantin Gofas

יום טיול מחוץ לאתונה

ביקור בעיר אינטנסיבית עושה לנו תמיד חשק לצאת קצת למרחבים ולחפש את הנופים סביב.

שכרנו מכונית ויצאנו ל- Nafplion, מי שהיתה בירתה הקדמונית של יוון. היום זאת עיר נופש יפיפיה על שפת הים התיכון, כ-180 קילומטרים מדרום-מערב לאתונה.

 הכביש המהיר עובר בין הים הכחול מדרום, לגבעות ונוף כרמים עד לקצה האופק של אזור Argolis, חבל היין היווני, ובמרכזו הכפר Nemea.

האזור כולו משובץ יקבים משפחתיים, המגדלים סוגי ענבים שונים המשמשים ליצור מגוון רחב של יינות.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
נוף גבעות וכרמים ב - Nemea

הגענו לנאפליו לפני עונת התירות ומצאנו עיר עתיקה ססגונית, מלאת סמטאות, חנויות גלריות והמון בתי קפה ומסעדות שפזורים בכל מקום ובעיקר בכיכר המרכזית ולשפת הים. מקום נהדר לסיומה של נסיעה שמחה במיוחד.

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
נאפליו, הים והמבצר
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד

דבר המקומיים- רן ולירן- מומחים בעיצוב חופשה בהתאמה אישית באתונה ואיי יוון

רן ולירן כל כך מקסימים שהחלטתי שלא לשמור אותם לעצמי ולארח אותם בפוסט לתוספת המלצות בסטייל השמור רק להם.

רן ולירן מתמחים בעיצוב חופשה בהתאמה אישית ושירותי קונסיירז'. השירות מתאים ללקוחות פרטיים, קבוצות וחברות בינלאומיות באתונה ואיי יוון

טיולים בהתאמה אישית נועדו להתאים לרצונות ולצרכים של כולנו בכל היבטי הנסיעה, על מנת להבטיח רוגע, שקט ולחסוך זמן יקר. אם מדובר בנופש, נסיעה עסקית, חופשה משפחתית עם הילדים, חופשה זוגית רומנטית או כל אירוע שעולה על דעתכם – רן ולירן יספקו לכם את החוויה המושלמת. אחרי בדיקה אישית מדוקדקת עם עסקים וספקים מקומיים הם מציעים מגוון שירותים כדוגמת סיורים קולינרים, טיולים בהתאמה אישית, שירותי קונסיירז' בשפה העברית ואנגלית, המלצות והזמנות למסעדות המומלצות ביותר, ארוחות שף פרטיות, לינה במקומות ייחודיים, אימונים אישיים, העברות פרטיות, שירותי סטיילינג אישי וקניינות, סיורי אוכל ויין. אינסטגרם  ואתר

הנה שלושת ההמלצות המעוצבות של רן ולירן:

 "היפר היפו היא חנות ספרי אמנות ועיצוב וחלל פרויקטים אלטרנטיבי הממוקם בלב אתונה. בקומה הראשית, אפשר למצוא קולקציה מופלאה של ספרים ומגזינים שנבחרה בקפידה שיצאה לאור במהדורה בינלאומית ומקומית בנושאי  אמנות, עיצוב, צילום, אדריכלות, אופנה, תרבות פופ ועוד, כמו גם מהדורות מיוחדות, הדפסים, פוסטרים ומבחר הולך ומתרחב של ספרי אספנות בתחומים שונים

בחלל הפרויקטים האלנטרנטיבי שנמצא בקומה התחתונה מתקיימות תערוכות משתנות, שיחות בנושאי עיצוב ואומנות, ערבי קריאה, הופעות ועוד..

Address: Voreou 10, Athina

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
היפר היפו

 

Athénée – ההיסטוריה של המקום מתחילה באוגוסט 39', אז נחנך לראשונה. היום, 83 שנים לאחר שהוקם מחדש,  שני האחים Spyros & Chrysanthos Panas מפעילים את המקום ההיסטורי ומציגים  תפריט עשיר במתכונים יווניים קלאסיים של המסעדה ההיסטורית בתוספת תפריט חדש. 

החלל מעוצב באלגנטיות מוקפדת תוך שמירה על הפרטים הקטנים. על הקירות יצירות מתחלפות של אומנים יוונים ובינלאומיים. החלל הענק של המסעדה מחולק לשלושה אזורים מרכזיים. אדור מסעדה, בית קפה ובר מרשים במיוחד.

Address: Voukourestiou 9

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
Athenee - מקום משובח וממולץ
אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד
Noel -בר קוקטלים מושלם

Noel

חיי הלילה של אתונה הם ברמה עולמית, אירופה בשיאה והם אינם מסתכמים רק במסעדות, טברנות ובוזוקיות. יש אוסף נכבד ומפואר של ברים, פאבים ודאנסברים תוססים, בועטים ועדכניים המושכים אליהם קהל מקומי ותיירים רבים.
המעצבים היוונים מקפידים על עיצוב אלגנטי והמושקע של הברים, הם מתייחסים ברצינות רבה לכל האלמנטים במקום. יש לציין שחלק מהברים פתוח גם בשעות היום ומגישים קפה וארוחות קלות.
נואל, בר קוקטיילים מושלם במרכז העיר הוא מקום טרנדי, תוסס ומחולק לחללים שונים ומגוונים והעיצוב שלו נע בין מדוקדק, אלגנטי ולפעמים אפילו קצת ביזארי.
Address: Kolokotroni 59B Athe

ולסיום

אתונה היא לא בירה אירופאית קלאסית, היא שילוב של אוריינט וים תיכוניות ובלקניות, שמשלבת מסורת ועכשוויות. יש בה הכל מהכל, היא קרובה ונגישה ואותנו היא שימחה במיוחד.

 קצת עלי – אני מעצבת פנים עם נסיון של למעלה מ- 20 שנים. הסטודיו מתמחה בעיצוב דירות יוקרהעיצוב בתים פרטיים, ועיצוב משרדים וחללים מסחריים. במסגרת עבודתי אני נוסעת למקומות מעוצבים במיוחד בעולם, ושמחה לחלוק איתכם את חוויותי מנקודת מבטי האישית והמקצועית, בבלוג Design&the City, המתפרסם גם במגזין דיזיינר, של עיתון הארץ.

לעידכונים שוטפים על המקומות המעוצבים בעולם, עקבו אחרי באינסטגרם בלחיצה על הלינק הזה

אם הגעתם למקום מעוצב, בעקבות הפוסט הזה, צלמו, תעלו לסטורי ותייגו אותי, אחרת איך אדע ששימחתי אתכם?

שלכם,

נורית

אתונה-מקומות מעוצבים במיוחד

4 תגובות

  1. נורית, הכל מעניין בעיקר בגלל העין שלך שיודעת לקלוט את הזוית המיוחדת ולהביא אותה לביטוי בבלוג. אהבתי מאד ומקווה לטייל בעקבות ההמלצות שלך.

    1. תודה רבה אורית יקרה. שמחה שעשיתי חשק לנסוע לאתונה ומחכה לשמוע חוויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פריז-מקומות מעוצבים במיוחד 2022

 "פריז היא תמיד רעיון טוב" אמרה אודרי הפבורן, אישה מעוררת

המשך קריאה »
סביב אגם קומו - מקומות מעוצבים במיוחד

אגם קומו – החיים כגלויה
ארבע בבוקר נתב"ג, בדרך לשדה התעופה במילנו. נסיעה מסוג אחר. נוחתים. שעת בוקר במלפנסה, וכבר 40 מעלות בצל. אם רק היה צל.

המשך קריאה »
Let's keep in touch