מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד

מיאמי-עיצוב אדריכלות ואומנות באווירה ססגונית

כשהוזמנתי להצטרף לצילומים של סרט מטעם המחלקה האקדמית של בית המכירות Christie's, בו מראיינת ד"ר דניאלה אוהד את הדמויות הבולטות ביריד Design Miami, ארוע אספנות העיצוב הגדול בארה"ב, היתה זאת  ההזדמנות נהדרת לבקר במקומות המעוצבים במיאמי. 

מיאמי חווה בשנים האחרונות זינוק בסצנת האמנות העכשווית, עם מגוון רחב של גלריות, מוזיאונים ומיצבי אמנות. בנוסף אליהם מרכז רובע העיצוב בעיר, ה – Design District, חווית בילוי המשלבת בוטיקים מסעדות וחנויות של מיטב בתי האופנה והעיצוב העולמיים. 

במקביל ל-Design Miami מתקיימים במסגרת ארועי שבוע האומנות והעיצוב של מיאמי,  ירידי אמנות בינלאומיים שהמפורסם מביניהם הוא Art Basel שם מוצגות יצירות האמנות והעיצוב העדכניות ביותר מרחבי העולם.

העיר היא גם ביתם של אמני רחוב משפיעים כמו Ahol Sniffs Glue, Trek 6 ו-Felipe Pantone, שהוסיפו לסצנת האמנות הציבורית התוססת, ברובע האומנויות Wynwood.

וכך הגענו ביום חורף, מניו יורק הקפואה (ספוילר, הכתבה הבאה תסקור את המקומות המעוצבים בניו יורק) לעיר שטופת שמש, לחופי ים כחול המתפרץ מכל עבר, לאדריכלות היסטורית וחדשנית ולהרבה שמחת חיים ברחובות הססגוניים. 

כן, המילה ססגוני היא המילה שהגדירה את ביקורינו במקומות המעוצבים במיוחד במיאמי, פלורידה.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
Design Miami יריד אספנות העיצוב הגדול בארה"ב

Design Miami

Design Miami, הוא מפגש פיסגה בתחום אספנות העיצוב בעולם, המתקיים במיאמי מידי שנה מפגיש את השחקנים המשפיעים ביותר בעולם העיצוב. במקביל אליו מקיים הגוף המארגן גם ירידים בינלאומיים מובילים לאספנות עיצוב בבאזל ובשנחאי. 

ביריד מציגים המעצבים והגלריות המובילות בעולם תערוכות של רהיטים היסטוריים ועכשוויים, תאורה וחפצי אמנות, לצד מייצגים הרצאות ואירועים. 

בנוסף, מקיים האתר designmiami.com, מסחר מקוון במשך כל ימות השנה.  The Forum הוא מגזין הארגון ובו תוכן מקצועי לתחום היחודי הזה של אספנות העיצוב. 

Design Miami נוסדה בשנת 2005 על ידי יזם הנדל"ן, ואספן האמנות והעיצוב קרייג רובינס שפעל לפיתוח קהילות  המשלבות אמנות, עיצוב ואדריכלות.

בשנת 2000, רובינס החל להפוך את רובע העיצוב של מיאמי, ה-Design District, שננטש בעבר, לאחד מהמרכזים החשובים בעולם לעיצוב חדשני, אופנה, אוכל ואמנות. חידוש הרובע נתן לרובינס את השראה להקמת הירידים Design Miami ולאחריו ב – 2015 את Design Basel.

אספנות העיצוב קרובה לליבי, וכמעט בכל סקירה על המקומות המעוצבים בעולם הקדשתי פרק על הגלריות לאספנות עיצוב הנמצאות באותה העיר, וישנו גם פוסט מיוחד שהוקדש כולו לאספנות העיצוב, מהי בדיוק, למה אני עוסקת בה ואיך היא האקס פקטור בעיצוב יחודי ומשמעותי. לפוסט לחצו כאן

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
הביתן של Fridman Benda, הגלריה המובילה מניו יורק ביריד Design Miami

ד"ר דניאלה אוהד היא מהדמויות המובילות בעולם בתחום אספנות העיצוב.

הסרט עוסק במפגשים שערכה דניאלה בארוע הפתיחה של היריד, ומציג את בחירותיהם של אדריכלים, מעצבי פנים, אומנים ובעלי גלריות מהבולטים בסצינת אספנות העיצוב בעולם, ואת המגמות המתפתחות בתחום ההולך ותופס מקום מרכזי בעולם העיצוב.

לינק לסרט כאן

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
רגע מתוך צילומי הסרט ביריד Design Miami 2022
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
מיצב הענק של האומן הפיני Kim Simonsson מוצג בבדוכן של גלריית ג'ייסון ז'אק.דמויות הילדים הירוקות עשויות הקרמיקה כבר הוצגו השנה בשני ירידים חשובים בצרפת.

Art Basel

לצד Design Miami, מתקיימים בעיר בשבוע הראשון של דצמבר במסגרת ארועי שבוע האומנות של מיאמי, למעלה מ-60 תערוכות ואירועי אומנות נוספים, שהמפורסמים מבינהם הם ארט באזל וארט מיאמי.

ארט באזל הוא יריד אמנות בינלאומי המתקיים מדי שנה בבאזל, שוויץ; מיאמי ביץ', פלורידה; והונג קונג.

 יריד ארט באזל, שנוסד בשנת 1970, מארח גלריות מכל רחבי העולם, מציג יצירות אמנות של אמנים מבוססים ומתפתחים ומושך אספני אמנות, סוחרים ואנשי מקצוע אחרים באמנות. השנה חגג היריד את שנתו העשרים במיאמי.

עוד יריד בולט המתקיים במתחם אחר בעיר, הוא  The Art Miami+CONTEXT  שהציגו אומנות רב תחומית: ציורים  רישומים, עיצוב, פיסול, NFTs, וידאו ארט, צילום והדפסים כל אלה מגלריות בינלאומיות מובילות.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
ART ANGELS מלוס אנגלס ביריד Art Miami 2022

ה-Design District-רובע השופינג והעיצוב

ה-Design District היא שכונה תוססת בלב מיאמי בה שלובים גלריות אמנות, מסעדות, ומותגי על מתחום האופנה והעיצוב.

לרובע ארכיטקטורה ייחודית משלו, הכוללת מבנים מודרניים והיסטוריים.

בלב הרובע נמצא ה-Institute of Contemporary Art, המכון לאמנות עכשווית, המשמש   פלטפורמה בינלאומית חשובה לעבודתם של אמנים מקומיים, באמצעות תערוכות מתחלפות לצד אוסף המוזאון הקבוע. 

מבנה המוזאון הגאומטרי, עוצב כ"קופסת קסמים" דמוית מגנט ענק  על ידי האדריכלים Aranguren & Gallego. חזיתו האחורית של המבנה עשויה חלונות הצופים לגן הפסלים, ומאפשרת חדירת אור טבעי לתוך המבנה ומבט לגן מתוכו.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
עיצוב גאומטרי דמוי מגנט של ה-Institute of Contemporary Art ברובע העיצוב
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
מרכז הקניות בלב ה-Design District
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד

Wynwood-לא רק בירת אומנות הרחוב באמריקה

רובע וינדווד ידוע באומנות הרחוב הססגונית שלו, אבל לא רק.

ברובע גלריות רבות לאומנות לצד מוזאונים פרטיים המציגים אוספים פרטיים ותערוכות אורחות של מיטב האומנים בני זממנו.

בין בניני הרובע, שכמעט כולם מכוסים בציורי גרפיטי מרהיבים, נמצאים ה-Wynwood Walls אותם הגה טוני גולדמן,  כדי לחדש את אזור  המחסנים בשכונה. המקום הוקם ב-2009 כפרויקט להתחדשות עירונית והפך למוזאון לאומנות רחוב מהמפורסמים בעולם.

הקרות הענקיים מחוסרי החלונות הפכו לבדים ענקיים, עליהם הוזמנו ליצור אומני הרחוב הגדולים בעולם. ציורי הרחוב הענקיים משכו למקום גלריות, בוטיקים מיוחדים, מסעדות וברים, והאזור שוקק חיים וצבעוני במיוחד.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
אל תפספסו את Zak the Baker. בלב רובע ווינווד
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
Wyndwood Walls
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד

מוזאונים לאומנות מודרנית במיאמי

אוספי אומנות רבים מצאו את ביתם במיאמי במוזאונים פרטיים וציבוריים. שניים בין הבולטים והיחודיים נמצאים אף הם ברובע ווינדווד.

The Margulies Collection at the WAREhOUSE –אוסף Margulies הוא מוסד ללא מטרות רווח הממוקם במחסן עצום. במקום מוצגות תערוכות עונתיות מאוסף האספן מרטין מרגוליס לצד תוכניות חינוכיות, תערוכות מיוחדות ובינלאומיות.

במקום הוצגו תערוכות של כמה מהאמנים המשמעותיים ביותר של המאות ה-20 וה-21 כולל ג'ואן מירו, איסאמו נוגוצ'י, רוי ליכטנשטיין, אנדי וורהול, ועוד רבים וטובים.

בין התערוכות הקבועות יצירות רבות של Anselm Kiefer ואוסף צילומים במסגרת המרכז לחינוך ומחקר של צילום עכשווי והיסטורי.

591 NW 27th St
Miami, 

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
The Margulies Collection-Anselm Kiefer, Language of the Birds 1989,

Rubell Museum –בני הזוג רובל רכשו את יצירת האומנות הראשונה שלהם לפני 58 שנים, ושילמו עבורה בתשלומים.

מאז הרכישה הראשונה ההיא בנתה משפחת רובל את אחד מהאוספים המשמעותיים  ביותר של אמנות עכשווית בעולם, המקיף 7,400 יצירות של יותר מ-1,000 אמנים. עיקר האוסף מוצג בשכונת ווינווד ודחף את פיתוח השכונה כאחת ממחוזות האמנות והעיצוב המובילים בארה"ב.

מאז שנפתח מוזיאון רובל ב-2019, הוצגו מהאוסף הנרחב של המשפחה, יצירות של מיטב האומנים העכשווים כמו בסקיאט, ג'ורג' קונדו, קית' הרינג, יאיאו קואסמה ג'ף קונס ורבים רבים נוספים

בין כל אלה מוצגת בימים אלה גם תערוכתו של האומן הישראלי דורון לנגברג החי ועובד בניו יורק.

דורון לנגברג, המייצג דור חדש של ציירים פיגורטיביים, יוצר יצירות תוססות הנשענות על רגעים פרטיים.המתארים את עצמו, את משפחתו, חבריו ואוהביו. נוגעת ללב היצירה בה הנציח את אחותו שנפטרה בדמי ימיה, על רקע נופי העמק הכל כך ישראלים, שמשכו מיד את עיננו  וגרמו לנו  לחפש את זהות הצייר.

1100 NW 23 ST
Miami, 

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
דורון לנגברג בRubell Museum

לפני חצי שנה הקימה משפחת רובל מוזאון נוסף בוושינגטון בבנין ששימש כבית ספר תיכון ציבורי לבני נוער שחורים. 

עוד מוזאונים בבעלות ציבורית ואוספים בבעלות פרטית שכדאי להכיר במיאמי הם

Perez Art Museum, The Bass, de la Cruz Collection

מסעדות ובתי מלון מעוצבים במיוחד במיאמי

על המסעדות, בתי המלון והריזורטים הסופר מעוצבים במיאמי אפשר לכתוב פוסט ארוך ומפואר במיוחד. אני חיפשתי דוקא את אלה עם הסיפור המיוחד מאחריהם ומביאה כאן קמצוץ קטן.

מבין המסעדות נצצה לי  Makoto, מסעדה יפנית של השף Makoto Okuwa בעל כוכבי מישלן, נמצאת בקומה השלישית של Bal Harbour Shops, מרכז הקניות שנחשב ליוקרתי בארה"ב. 

בשנת 2022 עוצבה המסעדה  בידי מעצבת העל India Mahdavi, אשר קיבלה השראה מהרעיון לשלב בין בראסרי צרפתי, מסעדה יפנית ודיינר אמריקאי.

המסעדה מעוצבת בפלטת צבעים של ורוד אלמוגים, זעפרן ואלגום אדמוני. 

עבור הפרויקט הזה, יצרה מהדבי גוף תאורה בצורת תלתן בגווני ענבר ולבן, המשתלבים עם גופי תאורה נוספים. גופי התאורה היחודיים משולבים עם מוטיבים פרחוניים ועצי דקל גדולים, היוצרים נווה מדבר אקזוטי המועשר ברמיזות וינטג'יות ושילוב תרבויות. 

9700 Collins Ave
Miami Beach, FL 33154

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
גופי התאורה היחודיים משולבים עם מוטיבים פרחוניים בעיצובה של אינדיה מהדבי

 Mondrian South Beach Hotel  עוצב על ידי המעצב הנודע, בעליו של בית העיצוב Moooi, מרסל וונדרס, כטירה של היפהפייה הנרדמת הצופה למפרץ  Biscayne במיאמי ביץ'.

כל החדרים במלון מרווחים ובנויים כדירות סטודיו, בנוסף לדירות גדולות יותר ושני פנטהאוזים מדהימים. וונדרס שילב אלמנטים עיצוביים, ריהוט מיוחד פרצופים בלתי צפויים של דמויות מנגה, מעולם הקומיקס היפני שהוצבו מול המיטות.בכל החדרים, ונברשות גדולות בצורת פעמון פליז.

במרכז הלובי צף גרם מדרגות אייקוני, עשוי מתכת שחורה שכאילו מתעקל ללא סוף..

השטח החיצוני של המלון הוא המשך ללובי המרשים ומשתלב עם נוף הים. לא המלון הכי מפואר במיאמי אבל העיצוב והמיקום שלו מנצחים.

1100 West Ave, Miami Beach, FL 33139ו

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
גופי בצורת פעמוני פליז על רקע גרם המדרגות האייקוני בעיצובו של מרסל וונדרס
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
דמויות הקומיקס ואלמנטים הולנדים בחדרי המלון המרווחים

ואי אפשר בלי לציין את מלון W South Beach שאירח את קוקטייל הפתיחה ליריד Design Miami. המלון שנמצא במיקום מרהיב על חוף הים, מעוצב בעיצוב מודרני בשילוב אומנות עכשווית, נמצא מול מוזאון Bass, ובאזור בו מתרכזים מירב ביניני הארט דקו בעיר.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
לובי מלון W בסאות' ביץ, מיאמי

Villa Casa Casuarina יכלה בקלות לארח עונה נוספת בסידרת הטלוויזיה הלוטוס הלבן.

בין קירותיה של הוילה, התארחו אורחים ידועי שם והיא היתה גם ביתו של מעצב העל ג'יאנו וארסצ'ה,שנרצח על מדרגות הווילה. היום משמשת הוילה כמלון מפואר עם מתחם מסעדות ואירועים.

סיפורו של המקום מתחיל ב-1930 אז נבנתה הוילה על ידי אלדן פרימן, בהשראת אלקאזר דה קולון בסנטו דומינגו (הרפובליקה הדומיניקנית), שהיתה ביתו של דייגו קולומבוס (הבן של כריסטופר), הבית שנחשב לבית המגורים העתיק ביותר בחצי הכדור המערבי. פרימן נפטר והבית עמוס יצירות האומנות החליף בעלים עד שלכד את עינו של ג'יאני ורסאצ'ה בשנת 1992, שהתאהב בארכיטקטורה הספרדית הייחודית של הנכס,  תמורת 2.95 מיליון דולר.  למרות שהשכונה הוכנסה לרשום הלאומי של מקומות היסטוריים  ולמרות התנגדות עזה של ליגת שימור העיצוב של מיאמי, ורסאצ'ה רכש את מלון Revere הסמוך תמורת 3.7 מיליון דולר על מנת להרוס אותו ולהכניס לגן בריכת שחייה.

ורסאצ'ה השקיע 32 מיליון דולר נוספים בשיפוצים שארכו כמעט 3 שנים.ב-15 ביולי 1997, רק 5 שנים לאחר רכישת הבית, נרצח ורסאצ'ה על מדרגות הבית כשחזר מהליכת הבוקר הרגילה שלו.

חלק מרכושו של ורסאצ'ה בבית נמכר במכירה פומבית  תמורת  28 מיליון דולר. הנכס נמכר והפך למלון.  מתקופת ורסאצ'ה נותרו הקירות, הרצפות, התקרות והחלונות המעוטרים, כמו גם הבריכה, הגן וכל האגף הדרומי

.הבית עמד ריק במשך כ-3 שנים ובספטמבר 2000, דונטלה וארסאצ'ה  מכרה את הנכס לפיטר לופטין, איל תקשורת תמורת 19 מיליון דולר. האחוזה החליפה בעלות נוספת ונרכשה כל ידי משפחת נאקש, בעלי המותג Jordache במכירה פומבית עם הצעה מנצחת של 41.5 מיליון דולר.

האגדה טוענת כי קאזה קזוארינה היה השם המקורי שניתן לבית כאשר נבנה בשנת 1930 כהומאז' לעץ היחיד שנותר במגרש לאחר ההוריקן ב-1926 שפגע בדרום פלורידה. פרימן נאלץ לכרות את העץ כדי לפנות מקום לבניית ביתו החדש. 

 1116Ocean Drive, Miami Beach 

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
Villa Casa Casuarina

אדריכלות אייקונית במיאמי

רחובות מיאמי הם מוזאון חי לאדריכלות מתקופת הארט דקו ועד לאדריכלות עכשווית שהפכה אייקונית.

אזור סאות' ביץ' הוא אוצר ארכיטקטוני עם יותר מ-800 בנייני ארט דקו., שרובם נבנו בשנים שלאחר הוריקן  שהרס את העיר בשנת 1926. רובע הארט דקו משתרע על קילומטר רבוע אחד, על החוף  ב-וOcean Drive.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
Lincoin Theatre בימיו כקולנוע

Lincoin Theatre

בין בניני הארט דקו ברחוב לינקולן בסאות' ביץ,  בולט תיאטרון לינקולן.

הבנין היה בית קולנוע ומאוחר יותר אולם קונצרטים. הוא עוצב בסגנון ארט דקו על ידי מעצב הקולנוע והתיאטרון תומס וו. לאמב. משנת 1936 ועד שנות ה-80 ושימש כבית קולנוע.

מאז 2012,הבנין משמש כחנות H&M והוא ברשימת הבינינים לשימור בארה"ב.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
The McAlpin ב- 1424 Ocean Drive, דוגמא קלאסית למבנה ארט דקו ולצבעוניות המיוחדת שלו
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
Bacardi building-קופסת התכשיטים

Bacardi buildings– הם שני מבנים מרהיבים, ששימשו כמטה חברת  בקרדי הידועה ביצור רום קובני.  מאז 2012 משמשים הבנינים את הקרן הלאומית YoungArts.

המתחם מורכב מהמגדל שנבנה ב-1963 ומהבנין הסמוך לו שנבנה עשר שנים לאחר מכן וזכה לכינוי "תיבת התכשיטים" בגלל פסיפס הזכוכית הצבעוני העוטף את ארבעת חזיתותיו. 

מאז 2018 נוספו הבניינים למרשם הלאומי של מקומות היסטוריים בארה"ב

2100 Biscayne Boulevard

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
Bacardi building-המגדל

בין הבניינים  היוצרים את קו הרקיע של מיאמי, מתנוסס ה-One Thousand Museum, מגדל המגורים בן 62 קומות שתוכנן על ידי זאהה חדיד והיה בנין המגורים הראשון שתיכננה בחלקו המערבי של העולם, ומהאחרונים שתיכננה בחייה.

הפרויקט הושלם ב-2019, לאחר מותה של חדיד, גובהו 215 מטרים והוא אחד מהבנינים הגבוהים במיאמי.

לבניין שלד חיצוני מתעקל המסתיר חלקית את המרפסות ונועד גם למטרה הנדסית, המאפשרת לחלל הפנימי להיות בעל פחות עמודים. גימור העמודים נעשה בבטון וסיבי זכוכית שנשלחו מדובאי בתחילת תהליך הבנייה.

הבניין נחשב ליוקרתי במיוחד, ובו 84 דירות שערכן מוערך במחיר כפול מדירות במגדלי מגורים סמוכים. בבנין שירותים יוקרתיים הכוללים מנחת מסוקים על הגג.

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
בנין ה-One Thousand Museum

מיאמי, עיר השמש והחופים המרהיבים, היא גם עיר של אומנות ועיצוב מרהיבה לא פחות. ובתקופת החורף ובמיוחד בשבוע העיצוב בתחילת דצמבר, מיאמי היא יעד מומלץ וססגוני במיוחד 

 קצת עלי 

אני מעצבת פנים עם נסיון של למעלה מ- 20 שנים. הסטודיו מתמחה בעיצוב דירות יוקרהעיצוב בתים פרטיים, ועיצוב משרדים וחללים מסחריים. במסגרת עבודתי אני נוסעת למקומות מעוצבים במיוחד בעולם, ושמחה לחלוק איתכם את חוויותי מנקודת מבטי האישית והמקצועית, בבלוג Design&the City, המתפרסם גם במגזין דיזיינר, של עיתון הארץ.

לעידכונים שוטפים על המקומות המעוצבים בעולם, עקבו אחרי באינסטגרם בלחיצה על הלינק הזה

אם הגעתם למקום מעוצב, בעקבות הפוסט הזה, צלמו, ותייגו אותי, אחרת איך אדע ששימחתי אתכם?

ואם הייתם במקומות שסיפרתי עליהם או שיש לכם המלצות נוספות על מקומות מעוצבים במיאמי שתפו אותנו כאן למטה בתגובות.

שלכם,

נורית

מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד
צלם:עידו לביא

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פריז-מקומות מעוצבים במיוחד 2022

 "פריז היא תמיד רעיון טוב" אמרה אודרי הפבורן, אישה מעוררת

המשך קריאה »
מיאמי-מקומות מעוצבים במיוחד

מיאמי-עיצוב אדריכלות ואומנות באווירה ססגונית כשהוזמנתי להצטרף לצילומים של סרט

המשך קריאה »
פראג - מקומות מעוצבים במיוחד

חורף מעוצב בבירה הצ׳כית פראג לקראת השנה האזרחית החדשה קסומה

המשך קריאה »
Let's keep in touch